بسيج دانشجويي دانشكده فني نيشابور


اسلامي شدن دانشگاه‌ها و تناقض‌گويي مسئولان فرهنگي!

 

گروه فرهنگي «خبرگزاري دانشجو»؛ با آغاز سال تحصيلي، بحث اسلامي شدن دانشگاه ها دوباره در فضاي تناقض گويي مسئولان اجرايي دانشگاه ها پررنگ شده، مسئولاني كه اين بحث ها را آغاز مي كنند و سرانجام بدون اينكه حركتي در جهت اسلامي شدن دانشگاه ها صورت گيرد موجب ايجاد فضاي جنجال رسانه اي مي شوند و كم كاري خود را به گردن رسانه ها مي اندازند.


معاون فرهنگي وزير علوم  در نشست رسانه اي خود اظهارنظر جالبي در خصوص واژه تفكيك جنسيتي كه از ابتداي سال 90 در بحث اسلامي شدن دانشگاه ها از زبان مسئولان امر در بين رسانه ها مي چرخيد، داشت و گفت: ما در همان آغاز اجراي بحث اسلامي شدن دانشگاه ها از رسانه ها خواستيم كه واژه تفكيك جنسيتي را به كار نبرند، اما بدون توجه به حرف هاي ما، اين واژه بدون اينكه در قانون عفاف و حجاب وجود خارجي داشته باشد در فضاي رسانه اي رشد كرد؛ در صورتي كه ما چنين واژه اي را نداريم و مسئولان هم آن را به كار نبرده اند.


پس از اين اظهارنظر، معاون وزير در پاسخ به روزنامه «شرق» كه خط كاري آن مشخص است، از فضايي كه خودشان آن را آغاز كردند، كاملا عقب كشيد و وقتي روزنامه «شرق» عنوان كرد كه اين واژه اولين بار از زبان وزير علوم مطرح شده، آن را پذيرفت، ولي باز هم تاكيد كرد كه اگر اشتباهي شده رسانه ها ديگر به آن نپردازند.


اين تناقض گويي و اعتراف به اشتباه از همان ابتداي پررنگ شدن بحث اسلامي شدن دانشگاه ها در بين مسئولان اجرايي جا به جا مي شد، اما مسئولان به جاي پذيرش اشتباه خود اشتباه را به گردن يك رسانه مي اندازند كه در سال هاي اخير در كشور رواج يافته است.


اگر رسانه ها در خصوص طرح اسلامي شدن دانشگاه ها نظرات مختلف را منتشر مي كنند، به اين معنا نيست كه با طرح اسلامي شدن دانشگاه ها مخالف هستند، بلكه از اجرايي شدن اين طرح حمايت مي كنند تا جايي كه اين حمايت بتواند به اسلامي شدن محيط دانشگاه كمك كند.

 

يكي ديگر از تناقض گويي هاي مسئولان امر اتفاقات و برنامه‌هايي است كه در دانشگاه علامه طباطبايي رخ داده است كه با وجود مشاهده اين فضا، مسئولان اجراي آن را انكار مي كنند.


جداسازي مسير ورود و خروج دانشجويان دختر و پسر در دانشگاه علامه از مواردي است كه بشدت دانشجويان به آن معترض هستند كه با وجود اجراي آن، مسئولان امر منكر آن مي شوند.

 

بحث ديگر، بازي‌هاي رسانه‌اي است كه در بحث اسلامي شدن دانشگاه‌ها كه در چند ماه اخير صورت گرفته؛ به طوري كه سياه نمايي بين رئيس جمهور و وزارت علوم كه منجر به تعطيلي اجراي اين طرح شده را بايد مسئولان پاسخگو باشند؛ آيا بين رئيس جمهور و وزير علوم در اين بحث مهم هماهنگي وجود نداشت يا اينكه احمدي نژاد مي خواست از اين موضوع استفاده رسانه‌اي كند كه وزارت علوم اجراي طرح را خوب آغاز نكرد؟

 

مطلب مهم ديگري كه مسئولان براي گمراهي از اجرايي نشدن اين طرح مطرح مي كنند، پيدايش واژه «تفكيك جنسيتي» است كه اگر خواجه سروي شك دارد كه وزارت علوم اين واژه‌ را به كار برده، بايد بگوييم كه اين واژه براي اولين بار توسط وزير علوم در جلساتي كه با معاونان داشت، مطرح شد؛ وزير علوم  در ارديبهشت ماه سال جاري تاكيد داشت كه بحث تفكيك جنسيتي بايد در دانشگاه‌ها صورت گيرد.

 

اما بحث رسانه ها اين است كه ما مخالف جدا شدن دختران و پسران در دانشگاه ها نيستيم، بلكه مخالف اجراي نادرست اين طرح و تناقض گويي و در مواردي دروغگويي مسئولان اجرايي هستيم.


بايد اين نكته مورد توجه قرار گيرد كه اسلامي شدن دانشگاه ها در ظاهر خلاصه نمي شود و ابعاد اصلي آن تغيير در متون درسي و محتواي آنهاست كه با گذشت 33 سال از انقلاب اسلامي هنوز متون درسي دانشگاه‌ها تفكرات غربي را آموزش مي دهند.

 

يكي ديگر از نكات قابل توجه در بحث اسلامي شدن تغيير استادان سكولار و غرب زده در دانشگاه‌هاست كه بايد مسئولان به آن توجه كنند؛ اين در حالي است كه تا كنون هيچ گونه اقدامي در اين جهت صورت نگرفته و اين استادان با تفكرهاي آغشته از فرهنگ غرب و ضد اسلام در دانشگاه‌ها تدريس مي كنند.

 

در آخر اينكه خوب است مسئولان نه تنها در اين مورد، بلكه در همه اوقات با مردم صادق باشند، اينكه كارهايي در اين خصوص در دانشگاه‌ها صورت گرفته، اما آنها انكار مي كنند، به منزله تناقض گويي بين مسئولان است كه در نهايت به بازي هاي رسانه اي ختم مي شود.

 

نویسنده: قدمگاهي ׀ تاریخ: سه شنبه 19 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

انتهای وال استریت؛ سقوط ایالات متحده آمریکا

 

  مقام معظم رهبري: تا چه زماني قادريد ملت خود را فريب دهيد؟ آن روزي که ملت آمريکا دريابد که شماها براي چند روز حکومت بيشتر، تن به ذلت و تبعيت و خاکساري در برابر زرسالاران صهيونيست داده‌ايد و مصالح ملتي بزرگ را در پاي صهيونيست‌ها قرباني کرده‌ايد، با شما چه خواهد کرد؟


ادامه مطلب
نویسنده: قدمگاهي ׀ تاریخ: سه شنبه 19 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

با سلام. ايجاد وبلاگ بسيج دانشجويي دانشكده فني نيشابور را به اساتيد و دانشجويان تبريك گفته .آرزوي سلامتي رابرايتان دارم.

مدير وبلاگ

نویسنده: قدمگاهي ׀ تاریخ: یک شنبه 10 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , basijdfn.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com
/script-BlogProfileLink- border-collapse: collapsetrfont size=