بسيج دانشجويي دانشكده فني نيشابور


برای اینکه فردی رابطه قبلی خود را بعد از ازدواج فراموش کند، باید به تمام خاطرات و وابستگی‌های آن فرد،«نهمقدس» بگوید.


برخی از افراد با اینکه زندگی مشترکی را آغاز کرده‌اند، اما نمی‌توانند، رابطه قبلی خود را فراموش کنند.« مهدی دوایی»دکترای روانشناسی و عضو هیات علمی پژوهشکده علوم شناختی در این‌باره به برنا می‌گوید: یکی از دلایلی که با ارتباط داشتن با جنس مخالف، مخالفت می‌شود این است که بعد از ازدواج آسیب‌هایی به وجود می‌آید که قابل جبران نیست، زیرا از لحاظ رو‌انی یک لنگرگاهی می‌سازد که جابجایی این لنگرگاه یک مقدار زمان‌بر است. مهم این است که این افراد نگذارنند، رابطه خاص عاطفی برقرار شود.

در این رابطه‌ها گاهی آسیب‌های روانی ایجاد می‌شود که باعث می‌شود که آن فردی که رابطه قبلی داشته، زمانیکه ازدواج می‌کند، ذهنش هنوز درگیر رابطه قبلی خود باشد. در این مواقع فرد دچار پرخاشگری، احساس افسردگی، خوشحال بودن مصنوعی و ناامیدی می‌کند و یا حتی نسبت به رابطه قبلی خود احساس گناه می‌کند.

7 توصیه برای فراموش‌کردن دوستی‌های بدون سرانجام

1- به تمام این وابستگی‌ها «نه مقدس» بگویید: زمانیکه فردی ذهنش درگیر رابطه قبلی خود است، برای همیشه به این رابطه «نه مقدس» بگوید؛ یعنی تمام ذهن خود را که برای رابطه قبلی خود اشغال کرده است، تخلیه کرده و خود را پایبند زندگی مشترک خود کند.

برخی از افراد می‌گویند«ما می‌خواهیم با فردی که قبلا رابطه داشتیم، دوباره رابطه برقرار کنیم که فقط از احوالش باخبر باشیم»، و اگر از او باخبر باشیم، حتما با همسرمان زندگی مشترک خوبی داریم و اگر خبری از او نداشته باشیم، در زندگی مشترک‌مان هم مشکل به وجود آید. که این رفتار کاملا اشتباه است و امکان هرگونه زمینه‌سازی برای ارتباط مجدد را باید از بین برد.

2- تجربیات جدید ایجاد کنید
تمام وابستگی ها در رابطه قبلی به براساس تجربیاتی که در زندگی مشترک بالا می‌گیرد و یک زندگی معمولی برای اینکه بتوانند تجربیات گذشته را از بین ببرد، کفاف نمی‌دهد. این افراد بایستی کاری کنند که تعاملات بالایی با همسر خود داشته باشند. مثلا اگر هفته‌ای یک بار با آن فردی که رابطه داشتند، به سینما می‌رفتند، هفته‌ای 3دفعه با همسر خود به سینما بروند.

3- لنگرگاه‌های جدید بوجود بیاورید
یعنی زن و شوهر در زندگی مشترک خود، باید به دنبال یک لنگرگاه جدیدی بگردند که با هم آن را دوست دارند و به آن چیزی که علاقه دارند، به بازی گرفته و عمل کنند. زن و شوهری که قبلا هر گونه رابطه‌ای با فردی داشتند را فراموش کرده و باید به آن چیزی که علاقه مشترک دارند، بپردازند و برای به دست آوردن آن برنامه‌ریزی کنند. «بچه‌دار شدن» یک معقوله جدی است که می‌توان به آن پرداخت. بچه دار شدن باعث می‌شود زن یا مرد بیشتر وابسته زندگی خود شده و تمایل و جذب آنها نسبت به خانواده و همسر بیشتر شود.
البته روانشناسان در مواقع اختلاف، بچه‌دار شدن را هیچگاه توصیه نمی‌کنند. اما این مورد متفاوت است.

4- رابطه قبلی خود را نیمه‌کاره نگذارند
زوجین که هرگونه رابطه قبلی و پنهانی را قطع کنند و این رابطه آنها نباید نیمه کاره باشد. زیرا باعث بلاتکلیفی افراد در زندگی مشترک خود می‌شود و زندگی آنها بعد از ازدواج دچار لغزش شده و دیگر مستحکم و استوار نخواهد بود؛ در نتیجه هرگونه عواملی که باعث تحریک این رابطه می‌شود، از بین برده و خداحافظی کامل کنند.

5- عوامل جدایی را در ذهن خود یادآوری کنند
افراد باید علل شکست و قطع رابطه خود را با جنس مخالف خود را به یاد آورند، در نتیجه عواملی وجود داشته که آنها از هم جدا شده‌اند وگرنه با هم ازدواج می‌کردند. این عوامل اگر در ذهن فرد تداعی شود، خود به خود رابطه و یا فکر کردن به آن رابطه را در ذهن فرد از بین می برد.

6- جدایی بدون ابراز احساسات
وقتی فردی با خشونت تمام رابطه خود را به پایان برساند، دیگر هیچ دلیل توجیه کننده‌ای وجود ندارد که این رابطه را ادامه دهد و یا اصلا به آن فکر کند. حتی هر هدیه‌ای که از طرف فرد مقابل دریافت کرده است را به او برگرداند و هیچ بعد عاطفی نباید بین آنها وجود داشته باشد و از جمله‌های عاشقانه برای خداحافظی استفاده نکند، مثلا موقع قطع رابطه و خداحافظی گفتن این جمله که «سرنوشت روزگار، ما را از هم جدا کرد» کاملا اشتباه است.

7- هرگونه محرک تداعی خاطرات را از بین ببرند
فردی قبل از ازدواج اگر با کسی رابطه داشته و هدیه، کتاب و یا هر شی دیگری را از طرف مقابل گرفته است، از بین ببرد، تا خاطرات آن شخص برای او تداعی نشود و یا اگر دوشنبه ها با او قرار ملاقات می‌گذاشته، با همسر خود روز دوشنبه قرار نگذارند، تا آن روز برای آنها تداعی نشود و یا همان کادویی که برای او گرفته بود را برای همسر خود نگیرد.
برنا



گردآوری : گروه اینترنتی نیک صالحی 

نویسنده: قدمگاهي ׀ تاریخ: شنبه 21 آبان 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مشکل از آنجا آغاز می شود که در نظام آموزشی ما دانش آموزان و حتی دانشجویان وادار به تفکر نمی شوند.غالب تکالیف، تقلیدی است. شما باید کتابی را بخوانید و همان را پس بدهید. هیچگاه تشویق نمی شوید که درباره زندگیتان، آینده شغلی تان، کاربرد رشته خودتان در جامعه تفکر کنید. کم می شود که مثلا استادی یا معلمی بگوید این درسی را که می خوانید چه کاربردی دارد و در آینده به چه دردتان خواهد خورد. دانشجویان هم سراغ چنین سوالاتی کمتر می روند و چون دَورهم هستند و خوشند نگران نیستند. حدیث است که می فرماید :وقتی بلایی همه گیر شد،تحملش آسان می شود. این موضوع شده است بلای همه گیر، دانشجویان به یکدیگر نگاه می کنند می بینند دوستانشان دارند گیم بازی می کنند یا قهوه تلخ می بینند، آنها هم تشویق می شوند که بی خیال باشند. (البته همیشه استثنائاتی وجود دارند)


نکته بسیار قابل توجه این است که زمانی که فارغ التحصیل می شویم، تازه دوهزاریمان می افتد که ای داد بیداد. چهار سال درس خواندیم ولی ظاهرا چیزی یاد نگرفته ایم!! ممکن است مدتی هم غصه بخوریم... حالا چند راه حل وجود دارد..


ادامه مطلب
نویسنده: قدمگاهي ׀ تاریخ: یک شنبه 15 آبان 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان به مناسبت روز 13 آبان با تأکید بر اینکه دست نظام جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها پر است، خاطرنشان کردند: یک نمونه از این دست پر جمهوری اسلامی ایران، ارائه اندیشه سیاسی نو، به دنیا، به نام "مردم سالاری دینی" است که از لحاظ مبانی فکری و اعتقادی، بسیار مستحکم و از لحاظ علمی، قابل اجرا و پیش رونده است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به نگرانی دشمنان از گسترش و الگو برداری این اندیشه سیاسی مستحکم و قابل اجرا، افزودند: به همین دلیل، دولت امریکا تلاش کرد، در بحبوحه گرفتاریهای روزافزون خود و در اوج حرکت وسیع مردمی جنبش وال استریت، با سناریویی مسخره، جمهوری اسلامی ایران را به یک حرکت تروریستی مهمل، بی منطق و غلط متهم کند اما هر فرد صاحب منطق و اهل فن در دنیا، با دیدن این سناریوی مضحک، آنرا رد کرد.

ایشان تحت الشعاع قرار دادن جنبش وال استریت و فشار به جمهوری اسلامی ایران را از اهداف دولت امریکا در این سناریو سازی برشمردند و افزودند: آنها قصد دارند، شریف ترین عناصر مبارز جمهوری اسلامی ایران را متهم به تروریسم کنند در حالیکه امروز، تروریست بزرگ در دنیا، امریکا است.

رهبر انقلاب اسلامی، دست جمهوری اسلامی ایران را در این عرصه نیز پرخواندند و تأکید کردند: ما یکصد سند غیرقابل خدشه از نقش امریکا در هدایت ترورها و تروریست ها در ایران و منطقه داریم که با ارائه این صد سند، آبروی امریکا و مدعیان حقوق بشر و مبارزه با تروریسم را در افکار عمومی جهان، خواهیم برد.

.......

حضرت آیت الله خامنه ای قیام مردم امریکا و هشتاد کشور جهان بر ضد نظام لیبرال دموکراسی را نشانه شکست خوردگی نظام سرمایه داری غرب دانستند و افزودند: شاید امریکا و غربیها بتوانند قیام ها را سرکوب کنند اما این آتش خاموش شدنی نیست.

ایشان تأکید کردند: همه بدانند ، مبارزه جبهه حق با باطل و فرعون استکبار که با سردمداری ملت ایران و با پرچم اسلام آغاز شد، تا سرنگونی استکبار ادامه پیدا خواهد کرد.

 ---------------------------------------------------------------

 بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز چهارشنبه در دیدار پرشور هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان/ حسینیه امام خمینی/ 11 آبان 1390

 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------

کلیپ تبلیغاتی "حقیقت" پیرامون جریان فتنه 88ساخته شده توسط دبیرخانه فراخوان آثار مربوط به جریان فتنه.

لینک زیر را دانلود کنید.

http://www.asarefetneh.ir/clips/haghighate%20fetneh.3gp

نویسنده: قدمگاهي ׀ تاریخ: یک شنبه 15 آبان 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بسیج یعنی به صحنه آمدن و به میدان آمدن. چه میدانی؟ میدان چالش های حیاتی و اساسی. میدان ها و چالش های اساسی زندگی چیست؟ فقط آن وقتی است که به کشوری حمله شود و مردم آن کشور به صحنه بیایند تا از مرزهای خودشان دفاع کنند؟ البته که نه

مقام معظم رهبری درباره فرهنگ بسیجی و ارتباط آن با مشکلات کشور فرموده اند:«فرهنگ بسیجی است که می تواند بر همه ی تحولات این کشور فایق بیاید و حرکت این کشور را تضمین کند» و در بیانی دیگر خواستگاه این فرهنگ را چنین تبیین کردند:« فرهنگ بسیجی... نشأت گرفته از روحیه ی ایمان و ایثار توأم با تلاش انقلابی عزیزان بسیجی می باشد».


ادامه مطلب
نویسنده: قدمگاهي ׀ تاریخ: یک شنبه 15 آبان 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ا  روز ملی مبارزه با استکبار جهانی (13 آبان)

روز ملّی مبارزه با استکبار

روز 13 آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند. در روز 13 آبان 1343، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند. در روز 13 آبان 1357، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راه پیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید. در روز 13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ی ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد. بنابراین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز «ملّی مبارزه با استکبار» نام گذاری کردند.
همه با هم...

روز 13 آبان، روز دستگیری و تبعید حضرت امام ـ آن نور قبیله ی قبله ـ است. روز کشتار دانش آموزان است. روز تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان ایمان مدار و عدالت پناه است. این مناسبت ها ایجاب می کند که همه باهم به قول آن بزرگ زادِ خورشیدگون، هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا بریزیم. بیایید کران تا کران، حیات را از تحرّک و مبارزه و فریاد علیه مستکبران، سرشار سازیم و از هیچ قدرتی جز خداوند باک نداشته باشیم و در برابر هیچ گردن کشی، سر فرود نیاوریم؛ هم چنان که تاکنون این گونه بوده ایم. بیایید برخی سستی ها و رکودها را به حرکت و شور مبّدل سازیم و رخوت و خواب آلودگی برخی افراد را باز شوییم. بیایید دست ها و دلهامان را قوی کنیم و در روز 13 آبان، مردم خداجو و استکبارستیز را به مبارزه با مظهر استکبار بخوانیم. این چنین باد.
حوزه های علمیه و فریاد علیه استکبار

حوزه های علمیه در طول تاریخ همواره در کنار مردم محروم و در برابر قدرت های ستم گر قرار داشته اند. رمز کام یابی نهضت پربار سر سلسله ی بیداردلان؛ حضرت امام خمینی ـ سلام اللّه علیه ـ و محبوب بودن آن رادمرد بزرگ نیز این بود که از یک سو، دشمن مستکبران بود و از سوی دیگر، یاوری همیشه غم خوار برای محرومان و مستضعفان به شمار می آمد. از این رو، حوزه های علمیه به عنوان ادامه دهنده ی خط راستین آن آیت بلند کتاب مقاومت در مبارزه ی ملی با استکبار، نقش مهمی دارند.
دانش آموزان و مبارزه ی ملّی با استکبار

بی گمان، دانش آموزانِ آگاه و رشید ما در مبارزه با استکبار، همواره نقشی فعّال و فراموش ناشدنی ایفا کرده اند. این عزیزان بودند که در13 آبان 1357، به مردم مسلمان ایران، شور و شعور و عشقی دوباره بخشیدند. آنان از آینه ی احساس و شعور مردم انقلابی، غبار بر گرفتند و هویت مسلمانی، خود اتکایی و مبارزه با استکبار را به همگان آموختند. این نوجوانان دانش دوست بودند که با شعارهای توفنده و مشت های گره خورده، پایه های حکومت مزدور پهلوی را سست کردند و لرزه بر اندام زمام داران کاخ سفید انداختند. این جوانان دانش پو بودند که با قیام خویش، به مستضعفان آموختند که برای به دست آوردن حقوق از دست رفته ی خود، باید با ستم گران جهانی بستیزند. اینک، آن رشادت ها و حماسه آفرینی ها، ایجاب می کند که قشر دانش آموز ما، در مبارزه با استکبار، سهم مهمی بر عهده گیرند و هم چون گذشته از پیش گامان این قیام ملّی باشند.
اراده ی الهی و قیام علیه مستکبران

خدای متعال، انسان را با فطرتی ظلم ستیز آفریده است. طبع انسان، عدالت خواه و مخالف تجاوز به حقوق دیگران است. ارسال پیامبران نیز با این هدف صورت گرفته است که به انسان ها کمک کنند تا در مسیر عدالت باقی بمانند و از آن منحرف نشوند. خدای متعال، با صراحت این واقعیت را در قرآن کریم بیان کرده است.

از سوی دیگر، اراده خدای منّان بر آن است که انسان های ضعیف نگاه داشته شده و مظلوم، به پاخیزند، بر طاغیان و مستکبران، بشورند و داد خود را از آن ها بگیرند و حاکمیت را از آنِ خود کنند. حاکمیتی که به عنوان امانتی الهی همواره در خدمت آرمان ها و ارزش های والا و خدایی باشد. امام خمینی(ره) با همین تفکر ژرف و ریشه دار دینی هسته ی مقاومت جهانی اسلام را علیه بیداد و تباهی استعمارگران و مستکبران بنیان نهاد. خمینی کبیر، عظمت های آیین احمدی را در پرتو کرامت های محمدی صلی الله علیه و آله و انوار پاک علوی علیه السلام ، فرا راه بشر این روزگار و همه ی روزگاران آینده قرار داد.
به یادِ مردی که استکبار رااز گستره ی ایران زدود

سلام بر روان پاک روح خدا و سلام بر همه ی روان های خدایی! سلام بر آن که بیداری رابه ما هدیه داد؛ آزادی را برای مان به ارمغان آورد؛ ما رابه وادی استقلال برد و جمهوری اسلامی را به ما، ارزانی بخشید. سلام بر دست های سبزی که بذر محبت خدا را در دل های کوچک فرزندان ما کاشت. سلام همه ی صالحان و سپیدرویان، بر روان بیدارگر روح پاک خدا باد. بزرگ مردی که با موضع گیری آگاهانه و مدبّرانه ی خویش، هر توطئه ای را نقش بر آب می کرد. حکیم دوراندیشی که گره های کور را به سرپنجه ی تدبیر، می گشود. دلاوری که مستکبران، با نفس گرم اش بر خاک افتادند. آری! امام خمینی(ره)، وجدان بیدار قرن و نادره مرد روزگاران بود. قائدی بی نظیر و قائمی بی بدیل بود که با قیامی الهام گرفته از رهنمودهای قائم آل محمد صلی الله علیه و آله ، زنگ ها و زنگارها را از چهره ی دل ها و جان ها باز شست و نور معرفت و بیداری را بر قلب ها تاباند. ستم ها را سربرید، ستم گران را به زوال کشاند، و پلیدی و پلشتی استکبار و استعمار را از گستره ی ایران زدود. اینک در سال روز 13 آبان؛ روز ملّی مبارزه با استکبار جهانی، یاد او را گرامی می داریم و بر روان بیدارگرش درود می فرستیم.
ملت های عدالت خواه و روحیه ی استکبار ستیزی

امروز به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای پیر بیدارگر زمان؛ حضرت امام خمینی(ره) روحیه ی استکبارستیزی از مرزهای ایران، فراتر رفته و همه ملت های عدالت خواه، حق طلب و آزاده را فرا گرفته است. مبارزه ی خونین مردم شجاع و آزادی خواه فلسطین بر ضد اشغال گران صهیونیست و حامی اصلی آن یعنی آمریکا، همین روحیه را نشان می دهد و از ثمره های انقلاب شکوه مند اسلامی به شمار می رود.
روزی که وحدت کلمه معنا شد

سیزده آبان از جمله روزهای پرفروغی است که در تاریخ ایران زمین، همواره برجسته و سربلند است. سیزده آبان، روزی است که فرزندان ایثارگر و فداکار این مرز و بوم به جهانیان فهماندند که با توکل به قدرت ایمان می توان در برابر هر طاغوتی ـ هرچند خودش را قدرت مند نشان دهد ـ ایستاد. در سیزده آبان ثابت شد که با تکیه بر قدرت آن بزرگوار آفریننده و توانای زنده می توان، استعمار را به خاک مذلت افکند. درسیزدهم آبان این نکته به اثبات رسید که امنیت و آرامش را از حق کشان و ستم کیشان که به مظلومان امنیت و آسایش نمی دهند، می توان باز گرفت. حماسه ی سیزده آبان ثابت کرد که همه ی قدرت های به اصطلاح عظیم شیطانی و طاغوتی، از درون، پوچ و پوشالی است. در سیزده آبان، مردم عدالت خواه و ایمان مدار ما، خویشتن را باور کردند و به چشم خود دیدند آن قدرتی که در ذهن عده ای کج اندیش و کوته فکر، هم چون کوهی استوار است، «کاهی» بیش نیست. در سیزدهم آبان، وحدت کلمه معنا شد؛ تکیه بر محبوب بندگان و خدای خمینی آفرین، تفسیر شد و قدرت رهبری دینی بار دیگر تجربه گشت.
سیزده آبان؛ ستاره ای فروزان

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که «سیزده آبان» چه روزی است؟ آیا تا به حال درخشش ستارگان و مهتاب را در پهن دشت گیتی دیده اید؟ آیا تاکنون دیده اید که فروغ نورانی برخی ستارگان، بیش تر است؟ در آسمان تاریخ معاصر ایران زمین نیز، روزهایی چون ستارگان پرتو افشان می درخشند و درس روزهای درخشنده نیز برخی درخشنده ترند. سیزده آبان، این چنین است؛ زیرا در سیزدهم آبان، ملت ما با عشق و ایمان به آرمان خویش، همه ی قدرت های استکباری را به سخره گرفتند و شکوه پوشالی شان را پایمال کردند. در سیزدهم آبان، خدا مردان پاک سرشت، در سالگرد قربانی شدن دانشجویان و تبعید سرسلسله ی بیدار دلان، بر دیو پلیدی و پلشتی، مردانه تاختند و لانه ی فساد را درهم کوبیدند. این است که سیزده آبان در تاریخ این دیار شهیدپرور، برگی زرین را به خود اختصاص داده است و بسان ستاره ای فروزان در آسمان میهن اسلامی می درخشد.
درس های سیزده آبان

سیزدهم آبان به همه ی مستضعفان آموخت که می توانند چپاول گران را به زباله دان تاریخ بسپارند. سیزده آبان به مسلمانان آموخت که در معبد انسانیت، آزادنه و آگاهانه در برابر والایی های ارجمند مکتب توحید، به نماز بایستند، تنها در برابر «اللّه » به کرنش و سجود بنشینند و جز او، همه را طرد کنند. واقعه ی سیزده آبان به دل های مؤمنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه آفرین را در آنان زنده کرد. پرتوی تابناک از انوار الهی بر آنان تابانید و درس هایی بزرگ از شهادت و رشادت و دلیری به آنان آموخت. در سیزدهم آبان، مردم سرافراز ایران به همه ی مستضعفان جهان نشان داد که دیوار ستم، شکستنی است.
 

نویسنده: قدمگاهي ׀ تاریخ: جمعه 13 آبان 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تصویربرداری سری جدید مجموعه «قهوه تلخ» از روز ۱۶ مهر پس از پس از صدور پروانه ساخت و آماده‌سازی لوکیشن جدید در نیاوران آغاز شد.
بنا بر این گزارش، پس از آماده‌سازی سری ۲۶ (حاوی قسمت‌های ۷۶،۷۷ و ۷۸)، این قسمت‌ها با تیتراژی جدید به مرحله تکثیر رسیده‌ و تا اواسط آبان ماه به بازار می‌آید.

سری جدید با حضور بازیگران جدیدی مانند یوسف صیادی، سپند امیرسلیمانی، سعید امیرسلیمانی، رامین ناصرنصیر، آرش نوذری، ‌مه لقا باقری و لادن سلیمانی به همراه حدود ۱۸ بازیگر دیگر سریال که از دوران گذشته به امروز آمده‌اند انجام شد.

در خلاصه قسمت‌های جدید نیما زند کریمی پس از این که متوجه می‌شود با خوردن قهوه به همراه نازخاتون و بولوتوس به زمان حال آمده، در می‌یابد که گروهی از درباریان با همین شیوه پای به دوران فعلی گذاشته‌اند. بولوتوس آن ها را قال گذاشته و می‌رود و نیما مجبور می‌شود سرپرستی و مراقبت از گروه را به تنهایی به عهده بگیرد.

نیما در اولین قدم باید آنها را در جایی اسکان دهد. سراغ صاحبخانه سابقش می‌رود ولی متوجه می‌شود که تمام واحدهای آنجا در اجاره هستند.

نیما با ترفندی صاحبخانه را راضی می‌کند تا سرپناهی را در اختیار آنها قرار دهد. در خانه جدید مشکلات زیادی وجود دارد. وجود مدیر ساختمانی سخت‌گیر به اسم پرنیان، سرایداری تحصیلکرده و مودب، جوانی پرشور و پرجنب و جوش به نام هوتن و همچنین ناآشنایی جماعت درباری با مناسبات و تکنولوژی روز، حوادثی گاه کمیک به وجود می‌آورد...

منبع: فارس

نویسنده: قدمگاهي ׀ تاریخ: یک شنبه 8 آبان 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اسلامي شدن دانشگاه‌ها و تناقض‌گويي مسئولان فرهنگي!

 

گروه فرهنگي «خبرگزاري دانشجو»؛ با آغاز سال تحصيلي، بحث اسلامي شدن دانشگاه ها دوباره در فضاي تناقض گويي مسئولان اجرايي دانشگاه ها پررنگ شده، مسئولاني كه اين بحث ها را آغاز مي كنند و سرانجام بدون اينكه حركتي در جهت اسلامي شدن دانشگاه ها صورت گيرد موجب ايجاد فضاي جنجال رسانه اي مي شوند و كم كاري خود را به گردن رسانه ها مي اندازند.


معاون فرهنگي وزير علوم  در نشست رسانه اي خود اظهارنظر جالبي در خصوص واژه تفكيك جنسيتي كه از ابتداي سال 90 در بحث اسلامي شدن دانشگاه ها از زبان مسئولان امر در بين رسانه ها مي چرخيد، داشت و گفت: ما در همان آغاز اجراي بحث اسلامي شدن دانشگاه ها از رسانه ها خواستيم كه واژه تفكيك جنسيتي را به كار نبرند، اما بدون توجه به حرف هاي ما، اين واژه بدون اينكه در قانون عفاف و حجاب وجود خارجي داشته باشد در فضاي رسانه اي رشد كرد؛ در صورتي كه ما چنين واژه اي را نداريم و مسئولان هم آن را به كار نبرده اند.


پس از اين اظهارنظر، معاون وزير در پاسخ به روزنامه «شرق» كه خط كاري آن مشخص است، از فضايي كه خودشان آن را آغاز كردند، كاملا عقب كشيد و وقتي روزنامه «شرق» عنوان كرد كه اين واژه اولين بار از زبان وزير علوم مطرح شده، آن را پذيرفت، ولي باز هم تاكيد كرد كه اگر اشتباهي شده رسانه ها ديگر به آن نپردازند.


اين تناقض گويي و اعتراف به اشتباه از همان ابتداي پررنگ شدن بحث اسلامي شدن دانشگاه ها در بين مسئولان اجرايي جا به جا مي شد، اما مسئولان به جاي پذيرش اشتباه خود اشتباه را به گردن يك رسانه مي اندازند كه در سال هاي اخير در كشور رواج يافته است.


اگر رسانه ها در خصوص طرح اسلامي شدن دانشگاه ها نظرات مختلف را منتشر مي كنند، به اين معنا نيست كه با طرح اسلامي شدن دانشگاه ها مخالف هستند، بلكه از اجرايي شدن اين طرح حمايت مي كنند تا جايي كه اين حمايت بتواند به اسلامي شدن محيط دانشگاه كمك كند.

 

يكي ديگر از تناقض گويي هاي مسئولان امر اتفاقات و برنامه‌هايي است كه در دانشگاه علامه طباطبايي رخ داده است كه با وجود مشاهده اين فضا، مسئولان اجراي آن را انكار مي كنند.


جداسازي مسير ورود و خروج دانشجويان دختر و پسر در دانشگاه علامه از مواردي است كه بشدت دانشجويان به آن معترض هستند كه با وجود اجراي آن، مسئولان امر منكر آن مي شوند.

 

بحث ديگر، بازي‌هاي رسانه‌اي است كه در بحث اسلامي شدن دانشگاه‌ها كه در چند ماه اخير صورت گرفته؛ به طوري كه سياه نمايي بين رئيس جمهور و وزارت علوم كه منجر به تعطيلي اجراي اين طرح شده را بايد مسئولان پاسخگو باشند؛ آيا بين رئيس جمهور و وزير علوم در اين بحث مهم هماهنگي وجود نداشت يا اينكه احمدي نژاد مي خواست از اين موضوع استفاده رسانه‌اي كند كه وزارت علوم اجراي طرح را خوب آغاز نكرد؟

 

مطلب مهم ديگري كه مسئولان براي گمراهي از اجرايي نشدن اين طرح مطرح مي كنند، پيدايش واژه «تفكيك جنسيتي» است كه اگر خواجه سروي شك دارد كه وزارت علوم اين واژه‌ را به كار برده، بايد بگوييم كه اين واژه براي اولين بار توسط وزير علوم در جلساتي كه با معاونان داشت، مطرح شد؛ وزير علوم  در ارديبهشت ماه سال جاري تاكيد داشت كه بحث تفكيك جنسيتي بايد در دانشگاه‌ها صورت گيرد.

 

اما بحث رسانه ها اين است كه ما مخالف جدا شدن دختران و پسران در دانشگاه ها نيستيم، بلكه مخالف اجراي نادرست اين طرح و تناقض گويي و در مواردي دروغگويي مسئولان اجرايي هستيم.


بايد اين نكته مورد توجه قرار گيرد كه اسلامي شدن دانشگاه ها در ظاهر خلاصه نمي شود و ابعاد اصلي آن تغيير در متون درسي و محتواي آنهاست كه با گذشت 33 سال از انقلاب اسلامي هنوز متون درسي دانشگاه‌ها تفكرات غربي را آموزش مي دهند.

 

يكي ديگر از نكات قابل توجه در بحث اسلامي شدن تغيير استادان سكولار و غرب زده در دانشگاه‌هاست كه بايد مسئولان به آن توجه كنند؛ اين در حالي است كه تا كنون هيچ گونه اقدامي در اين جهت صورت نگرفته و اين استادان با تفكرهاي آغشته از فرهنگ غرب و ضد اسلام در دانشگاه‌ها تدريس مي كنند.

 

در آخر اينكه خوب است مسئولان نه تنها در اين مورد، بلكه در همه اوقات با مردم صادق باشند، اينكه كارهايي در اين خصوص در دانشگاه‌ها صورت گرفته، اما آنها انكار مي كنند، به منزله تناقض گويي بين مسئولان است كه در نهايت به بازي هاي رسانه اي ختم مي شود.

 

نویسنده: قدمگاهي ׀ تاریخ: سه شنبه 19 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

انتهای وال استریت؛ سقوط ایالات متحده آمریکا

 

  مقام معظم رهبري: تا چه زماني قادريد ملت خود را فريب دهيد؟ آن روزي که ملت آمريکا دريابد که شماها براي چند روز حکومت بيشتر، تن به ذلت و تبعيت و خاکساري در برابر زرسالاران صهيونيست داده‌ايد و مصالح ملتي بزرگ را در پاي صهيونيست‌ها قرباني کرده‌ايد، با شما چه خواهد کرد؟


ادامه مطلب
نویسنده: قدمگاهي ׀ تاریخ: سه شنبه 19 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

با سلام. ايجاد وبلاگ بسيج دانشجويي دانشكده فني نيشابور را به اساتيد و دانشجويان تبريك گفته .آرزوي سلامتي رابرايتان دارم.

مدير وبلاگ

نویسنده: قدمگاهي ׀ تاریخ: یک شنبه 10 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , basijdfn.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com
/script-BlogProfileLink- border-collapse: collapsetrfont size=